onsdag 4. november 2015

Gustav Vigeland

Heihei! 

Dere har kanskje vert på Frogner i Oslo. Der, i sentrum av Oslo, akkurat som Gustav Vigeland ønskte, er skulpturparken hans plassert. Parken er verdens største skulpturpark og er mest besøkte i heile Norge, men veit du noe som helst om kven som har laga alle disse skulpturer? Om livet til kunstnaren, kor mange han lagde eller andre fakta som hadde vert nyttig å vite. 

Gustav Videland blei født i 1869 i Halse og døde i 1943 i Oslo. Han var den billedhuggeren som ruvet mest i norsk kunsthistorie. Han var heilt dominerande den første halvdelen av 1900-tallet. Døpenavne hans er Adolf Gustav Vigeland, men når han tok vekk "Adolf" når han var 20 år gammal. Gustav var nest eldst av fire brødrer. Han var ofte sjuk når han var liten og på grunn av det blei han utvist frå skulen og bodde ilag med morfaren. I lag med brødrene og moren budde han en god stund på Mjunebrokka på Vigelang, i det som i dag heiter Lindesnes kommune.
Gustav Vigeland
Rundt 1939 blei Vigelandsparken ferdig og fikk ein stor interesse av mange med ein gang. Det er tilsammen 200 skulpturer i bronse, granitt og smijern. 

Vist eg skulle velge ein av skulpturane som Vigeland har laga, hadde eg valgt "Livshjulet". Hjulet er eit symbol på evigheten, det er ein krans av kvinner, menn og barn som holder kvarandre fast til evig tid. Frå min sinnsvinkel, ser eg mennesker som holder i kvarandre og vil ikkje sleppe. At dei går i lag gjennom livet og støtter kvarandre. 
Livshjulet
Personelig så synest eg at den parken virke litt rar, siden det er bare nakne folk som blir framstilt der. Men samtid så er det realistisk og man kan ikkje kalle det ein stygg park. 
Håper du lærte noe nytt av innlegge mitt og vil komme innom for å se om det har komt noe nytt. 

Her kjeme noen bilder av skulpturer frå Vigelandsparken:
(Funne bilder på nettet)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar