onsdag 18. november 2015

Sitteredskap

Hei dere! 

No holder me på med å lage sitteredskap i kunst og formkultur. Det synes eg er utrulig gøy, me for vere kreative og lage nåke på eigen hand. Det er det gøyeste tingen med å gå på formgjeving. Oppgåven går ut på at me skal lage ein arbeidstegning, det er ein tegning av stolen vår med nøyaktige mål. Matte er litt innblanda i det, men det er ikkje nåke vannskelig så ikkje stress med det. Etter det skal vi lage ein liten modell av den heila stolen i målestokk 1:5. Det betyr at den mini stolen me lager no skal vere 5 ganga mindre enn den stolen i virkeligheten. 

Eg har med bilde av bare tegningen av stolen, fordi eg er ikkje ferdig med noe av det eg skreiv oppe. Eg kjem til å legge bilde ut så snart tegningen og stolen blir ferdig. 

Stolen skal bli lagd i leira, det romme du skal sitte i skal bli lagd i plast (av glas i virkeligheten) Puter har eg sydd i skinn og blir brukt til å få stolen behagelig og koselig å sitte i, også som pynt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar